lørdag den 18. september 2010

TIL MIDDAG HOS........

Øverst et overflødighedshorn af lækre kvindeting, Kristian Vedel fugl og fine sager fra børnebørn.
Mig......Jeg havde i aftes min datter, svigersøn og hans forældre plus børnebørn, til middag. Havde nemlig ikke fået fejret min fødselsdag sammen med dem, da jeg jo var i København. Det var en super hyggelig aften.....maden var en succes, bl.a., den tidligere nævnt rødkålssalat, og den gammeldags æblekage og selvfølgelig de hjemmebagte småkager. Mine børn skal have stor ros for deres velopdragne piger, på henholdsvis 4 og 6 år. Tidligere synes jeg, det kunne være noget hektisk, at invitere til middag, der var en masse uro ved bordet, men nu....hold da op.....atter hersker der en rolig voksen snak atmosfære, takket være de to dejlige tøser. Amalie på 4, siger: "Mormor må jeg gå fra bordet"......Det er da opdragelse! Det var så lige lidt praleri! Nå! men der vankede også nogle fine fine gaver, som i lige skal se billeder af........atter en stor gang forkælelse til mig, men jeg elsker det!

2 kommentarer:

  1. Sikke en masse skønne ting du har fået-igen... :o)
    Og ja det er dejligt når børnebørnene når en hvis alder... Jeg oplever helt det samme med min Øjesten...Hun begynder at få forståelse for mange flere ting... :o)
    Knuss

    SvarSlet
  2. Det lyder hårdt det der med halvering af hækken. Du har måske haft det lidt som her hos os. For 15 år siden plantede vi en hæk af små træer, du ved af den slags, som man også kan købe til jul i dekorationer, og som så er pyntet med minijulestads. Jeg ved ikke om det er en slags thuja af en art. Så gik årene og pludselig var de blevet alt for store og ikke mindst alt for brede. Og nogle er gået ud, øv. Det er næsten ikke til at gøre noget ved dem nu. Ærgrer mig over, at de ikke blev trimmet noget før. Har prøver at bearbejde min mand til grave dem op, så der kan sættes noget andet, men uha, uha, så vælter støttemuren, som de er sat tæt på :o) Måske har han ret - måske har han ikke!

    Kan godt forstå, at du er glad for din kolonihave. Det må være dejligt, hvis man f.eks bor i lejlighed og ikke bare kan gå udenfor.

    Det er velnok dejligt at høre om dine velopdragede børnebørn. Ofte, hvis vi er ude at spise, så oplever vi børn, som simpelthen ikke har lært, hvordan man opfører sig. Råber og skriger og styrter rundt i restauranten - og forældrene - de gør ingenting. Godt vores børnebørn ikke er sådan, selvom der indimellem kan falde en finke af panden, som f.eks. den dag, da den ene, en lille pige, som lige var fyldt 3, sagde til sin far: "Hvad er der med dig din lille lort". Min søn mener, at det må være noget, som hun har hørt i børnehaven, hm!

    SvarSlet