tirsdag den 14. september 2010

TÆPPE TIL DUKKESENG

Til Mette, som efterspurgte lidt vejledning på tæppe til dukkeseng.

Det er strikket i bomuldsgarn......Noget der svarer til pinde 3, men jeg har brugt nr. 4....det gør det let og blødt. Der er brugt 6 farver, som du sikkert kan se på billedet. Strikket i retstrikning.....først 6 riller...4 riller...4 riller...5 riller...3 riller...3 riller...6 riller...4 riller...3 riller...2 riller...3 riller...2 riller...4 riller...6 riller...3 riller...5 riller...4 riller...3 riller...4 riller...3 riller og til slut 5 riller. Færdig mål på tæppet er ca. 39 + 41 cm. Til slut er der hæklet musetakker, hvor jeg har hæklet en sølvtråd med....er svær at se på billedet. Jeg vil foreslå at du hækler med dobbelt garn, så kanten bliver lidt kraftigere.....man kan jo også vælge andre masker.

Håber dette kan bruges....God fornøjelse!

1 kommentar:

  1. Tusind tak skal du have Betty. Jeg glæder mig allerede til at komme igang med tæppet :-)

    Kh mette

    SvarSlet